מערכת Quick Tread מבית Hunter

צמיגי הרכב הם החוליה המקשרת בין הרכב לבין הכביש, ולכן לתקינותם ישנה חשיבות בטיחותית מכרעת. כיום ניתן לבדוק באופן ממוחשב, מהיר ואמין, את עומק החריצים בסוליית הצמיג, וזאת באמצעות Quick Tread החדשנית מבית Hunter ארה"ב 

ישנם מספר פרמטרים באמצעותם ניתן לקבוע האם הצמיגים המותקנים על הרכב הינם תקינים, וביניהם נזקים חיצוניים כגון קרעים וסדקים. אך גם אם לא נתגלו בצמיג נזקים חיצוניים כלשהם, הדבר עדיין אינו מעיד על תקינות הצמיג. הצמיג מעצם טבעו הוא מוצר מתכלה, ואורך חייו מושפע במידה רבה ממידת השחיקה של הסולייה, שחיקה שנגרמת הנגרמת בעיקר מנסועה (קילומטרז') של הרכב בו הוא מותקן, אך גם מכיוון זוויות היגוי לקוי ולחץ ניפוח שאינו תואם להמלצות יצרן הרכב. במהלך הנסיעה, ובעיקר בעת בלימה, סוליית הצמיג נשחקת ועומק החריצים בה הולך ופוחת. צמיג פסול לנסיעה מוגדר כצמיג שעומק החריצים בסולייתו הוא 2 מ"מ או פחות.

למרות חשיבותה הרבה, בדיקת עומק החריצים מתבצעת בדרך כלל בצורה ידנית ומסורבלת, באמצעות מד חריצים, כאשר בדרך כלל נבדק עומק של אחד החריצים בלבד בסוליית הצמיג. Quick Tread, הפיתוח החדש של היצרנית האמריקאית Hunter, נותן מענה לבדיקה מהירה, אמינה ומקיפה של החריצים בסוליית הצמיג.

מערכת Quick Tread מבית Hunter
מערכת Quick Tread מבית Hunter

מערכת Quick Tread מבוססת על מתקן המודד את עומק החריצים באמצעות עין אלקטרונית בעת נסיעת הרכב עליו. טכנולוגיית "point cloud" מסייעת למערכת למדוד באופן אוטומטי את עומק החריצים בכל אחד מצמיגי הרכב, וזאת תוך פרק זמן קצר ביותר. המערכת מזהה את החריצים ומודדת עד שש מדידות בכל צמיג. התוצאות מוצגות תוך זמן קצר על גבי מסך הבקרה של המערכת, וניתנות להצגה גם על גבי תדפיס פשוט וקל להבנה הכולל הדמיית תלת מימד של סוליית הצמיג עם פירוט עומק כל אחד מהחריצים. כך ניתן לזהות לא רק צמיג שחוק, אלא גם כיוון זוויות היגוי לקוי (עומק חריצים בצד אחד של הצמיג שונה מעומק החריצים בצד השני של הצמיג) ושחיקה מואצת עקב נסיעה בלחץ ניפוח נמוך (שחיקה רבה יותר בחלקו החיצוני של הצמיג).

מערכת Quick Tread מהירה הרבה יותר מבדיקה ידנית ומבטיחה עקביות ואחידות עקב מניעת האפשרות של טעות אנוש במדידה וברישום הנתונים.

חברת Hunter Engineering האמריקאית מיוצגת בישראל ע"י טכנוטייר מקבוצת אוטולוקס.

מערכת Quick Tread מבית Hunter

שיתוף באמצעות:

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן